Jsme plně organizovaná málotřídní škola v Peci pod Sněžkou. Výuka zde probíhá ve třech třídách, dvě z nich jsou vybaveny interaktivními tabulemi, počítači a mnoha moderními didaktickými pomůckami. Součástí školy je i školní družina, ICT učebna, tělocvična, moderní jídelna a mateřská škola se zahradou.
Náš kolektiv je malý, rodinný a naším společným cílem je zajistit dětem zajímavou, zábavnou a obsahově plnohodnotnou výuku, a rodičům klidná odpoledne bez složité školní přípravy na další den :). Jedině výuka prožitkem, vnímaná všemi smysly, má význam.
Co nabízíme
Žáci naší školy se nemusí stresovat, mít obavy z přílišné autority učitele a z dlouhých, obtížných domácích úkolů.
Vedeme žáky k samostatnosti, k prohloubení vědomostí, zkušeností a znalostí vlastním zážitkem a prožitkem. S chybou pracujeme jako se zkušeností a snažíme se přivést děti na to, kde se chyba stala a jak ji lze předejít. Nestresujeme děti přesně vymezeným časem na práci a rušivým zvoněním. Každý den nám začíná zazvoněním jedním z našich malých zvoníků a dál už si čas řídíme, jak potřebujeme. Pracujeme v blocích, které nám vyhovují. Učitel zde nepůsobí jako vychovatel, nýbrž jako poradce a někdo, na koho se mohou děti obrátit a důvěřovat mu.
Co chceme,
aby naši žáci uměli
- Být odpovědný za svá rozhodnutí
- Umět přijímat názor druhých
- Dokázat si obhájit svoji práci
- Pracovat ve skupinách s kýmkoliv
- Být samostatný v rozhodování
- Být soběstačný v řešení různých situací
- Umět požádat o radu či pomoc
- Respektovat odlišnosti druhých
- Převést všechny poznatky do praxe
Jak a s čím pracujeme
- Do naší výuky vkládáme různé prvky alternativní výuky
- Pravidelně pracujeme ve čtenářských dílnách
- Připravujeme pro děti zábavné projekty
- Učíme děti lásce k prostředí, ve kterém vyrůstají (Krkonoše)
- Učíme zdravému životnímu stylu a sportu
- Zajišťujeme pravidelnou spolupráci s MŠ
- Připravujeme děti ze školky na práci ve škole
- Věnujeme se předčtenářskému období
- Zajišťujeme pravidelně logopedii pro předškoláčky
- Zajišťujeme prevenci specifických poruch učení v předškolním a raném školním věku v programu
HYPO